You, the petitioner
Post bezorgd!

Wijzig de Postwet 2009 over de postbesteller

17 signatures

Bedrijven als Post.nl zijn niet verplicht klachten aan te horen van ontvangers. Dit lijdt tot frustratie bij mensen die kopen bij webwinkels/sites omdat mensen die betaald hebben voor een artikel nu eerst contact moeten opnemen bij de verstuurder zodat die een klacht in moet dienen bij post.nl.

Petition

We

consumenten die online spullen kopen

 

establish that:

  • postbestellers volgens de Postwet 2009 niet verplicht zijn tot klachtenafhandeling van ontvangers
  • consumenten betalen voor de verzendkosten
  • consumenten recht hebben op aangekochte artikelen
  • consumenten het recht moeten hebben om contact met het vervoersbedrijf te hebben over die artikelen
  • consumenten het recht moeten hebben op schadevergoeding en leveringsgarantie van de artikelen
  • een postbedrijf via de betaalde verzendkosten en het verstrekken van een verzendnummer de verantwoording overneemt van de verkopende partij voor het bezorgen van desbetreffende artikel.

 

and request

de verouderde postwet 2009 aan te passen zodat consumenten die betalen voor de verzendkosten ook de rechten te krijgen contact op te nemen met die verzender bij klachten en schadevergoedingen.

Alleen op deze manier kunnen bedrijven als post.nl gewezen worden op hun verplichting daadwerkelijk de door hun aangenomen bezorgplicht te wijzen.

Sign this petition

 
We e-mail you a link to confirm your signature. Your data will not be shared with third parties and remains with the Stichting Petities.nl. Your name and place of residence will only appear if you choose this. Read more about this in our privacy statement.

Details

Addressed to:
Kabinet 
Petition desk:
Closing date:
2024-09-06 
Lead petitioner:
Erwin van den Berg 

History

Signatures