KLM veroorzaakt veel vluchten op Schiphol terwijl Schiphol moet krimpen. Als dat ten koste van alle vliegmaatschappijen gaat dan doen de VS en de EU moeilijk. Maar niet als KLM verdwijnt en Schiphol dan met de helft krimpt. Dit schaadt Nederland niet, zie stopklm.nl, en veel kerosine wordt dan niet verbrand.
omwonenden van Schiphol, bezorgd over de planeet,
ook belasting te heffen op tickets van overstappers.
KLM zegt maatregelen te moeten nemen om de hoge kosten te beperken naar aanleiding van de halfjaar cijfers. Bij SchipholWatch leest u:
"Er wordt op dit moment immers helemaal niets verdiend aan al die vluchten, terwijl de kosten steeds verder oplopen en de beurskoers simultaan ongekende dieptes induikt."
en de voorspellingen:
Het Financieel Dagblad is ook een goednieuwskrant voor wat betreft het einde van KLM. De baas van Air France-KLM wordt geciteerd met klachten over het vliegveld bij Parijs.
Het is duidelijk dat groei van Air France daar ook beperkt is. Zie Topman Air France-KLM over luchthaven Parijs: ‘Het is een ramp, elke ochtend opnieuw
"Transferpassagiers vormen de ruggengraat van een vliegmaatschappij als Air France-KLM. Zij leveren het meeste geld op, veel meer dan passagiers die een korte, directe vlucht boeken binnen Europa."
Het staat niet in het artikel, maar ook daar is het logischer dat de hubs voor de luchtvaart in een woestijn bij de evenaar komt te liggen met lijnvluchten naar Europa