De basis wankelt

De basisschool wankelt

Basisscholen hebben te weinig ondersteuning bij randzaken, hebben last van regels en wetten die hen afhouden van hun kerntaak: goed lesgeven en kinderen ontwikkelen. Wij willen aandacht en vooral oplossingen voor deze toename in werkdruk.

Ouders, teamleden van scholen, besturen en andere betrokkenen bij het basisonderwijs

dat het niet goed gaat in het basisonderwijs. Er zijn veel nieuwe of onwerkbare maatregelen, nieuwe wet- en regelgeving en toenemende werkzaamheden en verantwoordingslast. Dit alles maakt, dat goed werken in de groep met de leerlingen, nagenoeg onmogelijk wordt. De werkdruk neemt toe en het ziekteverzuim is al jaren hoger dan het landelijk gemiddelde. De kwaliteit van ons basisonderwijs is nu nog goed, en dat willen we graag zo houden.

dat meer ondersteuning mogelijk wordt gemaakt om randzaken goed te regelen. Daardoor kunnen de teamleden vooral met de kern van hun vak bezig zijn: goed lesgeven! Wij verzoeken om te "ontregelen". Bijvoorbeeld: Wet Werk en Zekerheid niet van toepassing laten zijn. De wet zorgt ervoor dat scholen grote problemen hebben om inval te regelen. Bovendien vragen we dat de regering stopt met nieuwe opdrachten en vragen richting onderwijsveld.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

27-05-2016
Stichting Vivente Zwolle