Ncalogo klein

Laat chiropractoren hun vrijstelling van BTW behouden

19.805 ondertekeningen

De overheid heeft een flink begrotingstekort en wil dit onder meer oplossen door de BTW te verhogen. Daarnaast wordt op chiropractie de BTW weer ingevoerd. Een verhoging van 21%! Dit kan er toe leiden dat patiënten de chiropractische zorg niet meer kunnen betalen.

patiënten en sympathisanten van chiropractoren in Nederland

constateren dat:

Dat de overheid voornemens is om 21% BTW te gaan heffen over de behandelingen verricht door chiropractoren. Dat wij als patiënten van mening zijn dat de zorg van chiropractoren volledig gelijkwaardig is aan zorg die wel vrijgesteld blijft; Dat voor ons is gebleken dat deze vorm van zorg uitermate effectief is, hetgeen ook wetenschappelijk wordt ondersteund.

Dat chiropractoren vrijgesteld blijven van BTW zodat de zorg voor ons allemaal betaalbaar en dus toegankelijk blijft.

Het antwoord

Geen BTW voor chiropractoren

"Acupuncturisten, chiropractoren en andere alternatieve artsen en behandelaars hoeven geen omzetbelasting (btw) meer af te dragen. Dat blijkt uit een serie recente uitspraken van belastingrechters en de Hoge Raad.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

08-07-2016
Beantwoord
Nederlandse Chiropractoren Associatie

Geen BTW voor chiropractoren

Kern daarvan is dat de fiscus geen onderscheid mag maken tussen ‘alternatieve’ en normale medische handelingen.".

03-07-2017